Vi har i våra analyser kommit fram till att problemen inte beror på något fel i WS ALERT XPI. Istället har dessa specifika mobiler ett beteende som får till följd att de ej parar sig med vissa externa Bluetooth-enheter och det drabbar även WS ALERT XPI. Observera att problemet ej gäller samtliga Android-mobiler och inte heller alla användare av en specifik modell. Alla användare av t ex Samsung Galaxy S7 drabbas alltså inte, utan endast ett fåtal av dem.
För de användare som har problem att para sin mobiltelefon med WS ALERT XPI, har vi utvecklat en modifiering av WS ALERT XPI som trots allt gör det möjligt att para headsetet med även de mobiltelefoner som användarna har problem med. Dessa användares headset kan skickas in via återförsäljaren till 3M PELTOR Serviceavdelning för en kostnadsfri uppgradering (fraktkostnader enligt normal rutin). Vid frågor kontakta vår leverantör 3M PELTOR Serviceavdelning via repair.administration@mmm.com eller 0370-65 65 00.
Skydda ingår i Bergman & Beving-koncernen, som förser industri- och byggsektorn i norra Europa med personlig skyddsutrustning, verktyg, förnödenheter och komponenter.