Laddar
Laddar
Laddar
/wcsstore//CAS/Skydda/Attachment/News/SE/2023/2023_Lagerflytt_640x250.jpg

Information gällande flytt av centrallager i Ulricehamn!

2023-05-02

En grundsten i Skydda Groups totala erbjudande är effektiv, pålitlig och värdeskapande logistik. För att ytterligare vässa det här, och samtidigt möta nya önskemål från våra kunder, kommer vi under maj månad att flytta in i ett mer modernt och flexibelt lager. 

Tillsammans med vår partner inom logistik, Logistikpartner, kommer flytten ske till deras nya anläggning på industriområde Rönnåsen i Ulricehamn. 

Vi vill göra er uppmärksam på att under maj månad kommer leveranser ske från två olika lager i Ulricehamn. Nuvarande anläggning i industriområde Karlsnäs samt den nya anläggningen i industriområde Rönnåsen. 

Frågor och svar om vår lagerflytt
 

Hur blir jag påverkad av lagerflytten?

Svar: Det kommer inte bli någon större påverkan för dig som kund. Flytten förväntas att pågå under helgerna v. 18 - 20. Under dessa veckor kan det hända att du får delade leveranser från två lager, vårt mål är att dessa skall levereras samtidigt till dig. Du kan via skydda.se spåra ditt gods och se om leveransen sker i ett eller flera kollin, samt se vart leveransen befinner sig. Saknar du inloggning är du välkommen att höra av dig till customer service så skapar vi ett sådant till dig. Kontakt via telefon: 0321 – 677300 eller mail: customerservice@skydda.com
 

Följesedeln ser inte ut som den brukar?

Svar: I samband med flytten kommer även följesedelns utseende att förändras men innehållet kommer att vara den samma.
 

Varför har jag inte fått alla orderrader som jag har beställt på min order?

Svar: Då vi kommer att flytta vårt lager under en längre period kommer du att få delade leveranser från två orter. Det vore väldigt bra om du avvaktar ett par dagar innan du efterlyser det gods du ännu inte erhållit, det är med största sannolikhet på väg.
 

Vad händer med min veckoorder om jag har rader som skall plockas från två orter?

Svar: Du kommer att få två leveranser och vårt mål är att dessa kommer att levereras samtidigt till dig.
 

Hur registrerar jag en returorder?

Svar: Du gör dina eventuella returer som vanligt via skydda.se.
 

Vart skickar jag ev. returer?

Svar: Du ansöker om din retur som vanligt via skydda.se och får sedan returrapporten mejlad till dig, på denna finns returadressen utskriven. Från den 22 maj skall returerna skickas till: Skydda C/O Logistikpartner Rönnåsliden 4 523 38 Ulricehamn.
 

Vart vänder jag mig om jag har ytterligare frågor?

Svar: Se kommunikationsvägar nedan beroende på frågeställning.
 

Vid leveransavvikelse eller transportskada kontakta: Logistiksupporten Telefon: 010 -454 7400 mail: logistiksupport@bb.se
 

Vid övriga frågor kontakta: customer service Telefon: 0321 – 677300 mail: customerservice@skydda.com